KLÁVESKA.cz
Zprávy ze serveru 'Česká škola'Česká škola
Zobraz
nejnovější zprávy
ze všech serverů
Výběr kategorií:
Blogy a osobní stránky
Bydlení
Cestování
Doprava a dopravní prostředky
Finance a bankovnictví
Instituce a úřady
Kultura
Obchod
Počítače a komunikace
Průmysl, zemědělství
Služby
Sport
Věda a výzkum
Vzdělávání
Zábava, koníčky
Zdraví, děti, rodičovství
Zpravodajství, informace
Životní prostředí, příroda
Jazykový filtr:
česky
anglicky
polsky
slovensky
Hledání:
text:
- bez omezení -
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Blogy a osobní stránky
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Bydlení
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Cestování
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Doprava a dopravní prostředky
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Finance a bankovnictví
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Instituce a úřady
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Kultura
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Obchod
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Počítače a komunikace
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Průmysl, zemědělství
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Služby
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Sport
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Věda a výzkum
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Vzdělávání
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Zábava, koníčky
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Zdraví, děti, rodičovství
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Zpravodajství, informace
Warning
: Undefined variable $katalog_kategorie in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/hledani_formular.php
on line
109
>Životní prostředí, příroda
server
Česká škola
Warning
: Undefined variable $akt_strona in
/www/hosting/klaveska.cz/www/index.php
on line
208
Warning
: Undefined variable $akt_stranka in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/listovani.php
on line
9
Warning
: Undefined variable $akt_stranka in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/listovani.php
on line
23
Warning
: Undefined variable $akt_stranka in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/listovani.php
on line
39
Listování:
předcházející
|
1
[ 2 ]
3
|
další
Warning
: Undefined variable $akt_stranka in
/www/hosting/klaveska.cz/www/inc/listovani.php
on line
205
29.09.2025 18:14
Školy se 1. února neotevřou více žákům než dosud, ani malotřídky
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/skoly-se-1-unora-neotevrou-vice-zakum.html
]
Vzhledem k epidemiologické situaci se v provozu škol od 1. února nic nemění, informoval ministr školství Robert Plaga (za ANO) na twitteru během včerejšího jednání vlády. Nezačne tak ani výuka v malotřídkách, jak Plaga uvažoval. Dopoledne ministr ve Sněmovně uvedl, že návrat žáků do škol by měl přijít tehdy, až budou podmínky k jeho trvalému udržení. Do lavic se tak nyní nevrátí ani poslední ročníky, které podle expertů potřebují zpět nejnaléhavěji. Informuje ČTK. Celý text naleznete zde
29.09.2025 18:14
Webinář 28.1.: Flipped Classroom nejen v hodinách anglického jazyka
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/webinar-281-flipped-classroom-nejen-v.html
]
Společně s Terezou Havránkovou se podíváme na metodu převrácené třídy, které jsou využitelné nejen ve výuce cizích jazyků. Webinář se koná ve čtvrtek 28.1.2021 od 20:00 prostřednictvím Google Meet a je zdarma. Možnost registrace naleznete zde
29.09.2025 18:14
Sněmovna schválila novelu zákona o pedagogických pracovnících
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/snemovna-schvalila-novelu-zakona-o.html
]
Na středních školách a na druhém stupni základních škol by mohli učit i odborníci bez pedagogického vzdělání. Ministerstvo školství tak chce řešit nedostatek učitelů v některých oborech. Změnu přináší novela zákona o pedagogických pracovnících, kterou dnes schválila Sněmovna. Pokud úpravu nezmění Senát, vládní sociální demokraté se ji chtějí pokusit zrušit poslaneckým návrhem, řekla novinářům bývalá ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Sněmovna v novele rozhodla také o tom, že poměr učitelských platů k průměrné mzdě má být stanoven zákonem. Platy by se měly zvyšovat minimálně na 130 procent průměrné mzdy do roku 2023. Informuje ČTK. Celý text naleznete zde
29.09.2025 18:14
Plaga: Slovní hodnocení na vysvědčení zohlední složitou situaci, žáky chceme pravidelně testovat
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/plaga-slovni-hodnoceni-na-vysvedceni.html
]
Školní rok je v polovině. Žáci a studenti ale ve škole od září moc času nestrávili. Kvůli epidemii koronaviru absolvovala většina školáků první pololetí převážně na dálku. Ve čtvrtek se má rozdávat pololetní vysvědčení a ministerstvo školství doporučilo, aby školy místo známek tentokrát ohodnotily žáky slovně.„Je třeba zohlednit specifičnost situace v každé rodině,“ řekl šéf resortu Robert Plaga (ANO) v Ranním interview Radiožurnálu. Robert Plaga (msmt.cz)V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi: Jaká je to pro vás zpráva, že školy většinou zůstávají u klasického vysvědčení se známkami? Pro mě je dobrou zprávou, že téměř třetina škol přikročila ke kombinaci. Není to o tom, že bychom někoho nutili, aby známkoval slovně. Myslím si, že kombinace je vhodná, protože je těžká doba a je třeba zohlednit specifičnost situace v každé rodině. To je lepší přes slovní hodnocení. Má vláda k dispozici údaje o tom, jak nebezpečné je šíření viru ve školách? Řada studií z posledních měsíců je protikladná. V dokončení je nyní i studie, která podle mě nemá obdoby. Dělá ji český BISOP a ukazuje, že školy nejsou semeništěm viru. Ale ve chvíli, kdy jsou školy otevřené, tam k nějakému šíření dochází. Nemají tak pravdu ti, kteří říkají, že se vir ve školách nešíří, ani ti, kteří tvrdí, že ve školách se šíří víc. Celý rozhovor naleznete zde
29.09.2025 18:14
Slovní hodnocení na vysvědčení se píše těžko, školy jsou zvyklé na známky
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/slovni-hodnoceni-na-vysvedceni-se-pise.html
]
Ve školách stále suverénně vedou známky. Ryze slovní hodnocení používá na vysvědčeních jen zhruba 7 procent základních škol. Podle dat České školní inspekce se ale slovní hodnocení do žil českého školství pomalu dostává. V kombinaci se známkami ho využívá na 30 procent základních škol v Česku. Reportáž přináší iDNES. „V kontextu dlouhodobé distanční výuky může být slovní hodnocení mnohem více vypovídající a mnohem více využitelné a nakonec také mnohem spravedlivější,“ vysvětluje náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys. s tím, že je takové hodnocení mnohem náročnější na čas, obsahovou i formální přesnost. Jednoduše je pracnější, což může být problém pro školy, kde jsou žáků stovky. Učitel se na slovní hodnocení potřebuje připravit. Nejen tím, že ho chce používat, ale jde také o určité podklady k němu. „Pro řadu pedagogů bude v této chvíli složité si slovní hodnocení připravit, protože je k němu třeba mít naplánované cíle, dostatek podkladů, vědět na čem ho stavět a v neposlední řadě mít také odbornou oporu, aby mělo ten správný efekt,“ vysvětluje Pavlína Loňková, učitelka z brněnské základní školy Labyrinth. Důvodů, proč učitelé slovní hodnocení tolik nevyužívají, je podle Loňkové více. Jednak je to stále neznámá, protože to doposud není běžná součást hodnocení. Rodiče i učitelé prošli systémem, kde byly jen známky, které jsou pro ně srozumitelné. A napsat vypovídající slovní hodnocení je i časové náročné. Celý text naleznete zde
29.09.2025 18:14
MŠMT zveřejnilo částky pro školy na rok 2021
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/msmt-zverejnilo-castky-pro-skoly-na-rok.html
]
Stejně jako v minulém roce, i letos MŠMT už na konci ledna zveřejňuje částky pro jednotlivé školy na rok 2021. Údaje jsou zveřejněny v elektronickém systému pro sběr dat, kde je školy najdou v individualizované podobě. Další informace naleznete zde
29.09.2025 18:14
Jednotné přijímačky všude nebudou. Někteří ředitelé věří, že to tak zůstane
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/jednotne-prijimacky-vsude-nebudou.html
]
Ministerstvo školství letos povolilo ředitelům středních škol, aby vypustili z přijímacího řízení státní zkoušku z češtiny a matematiky… S letošní legislativní změnou se otevírá debata, zda pravidla pro přijímací řízení nepřenést i do následujících let. „Chápu, že některým školám jednotná přijímací zkouška úplně vyhovuje. Pro nás by bylo ale zase ideální, kdyby bylo použití státních testů dobrovolné. To je ale asi neprůchodné. Možná by však šlo, aby si školy samy rozhodly, jakou váhu státním testům dají,“ uvažuje v reportáži Seznam Zprávy ředitel Waldorfského lycea Ivan Smolka. I ředitelé ostatních škol, které Seznam Zprávy oslovily, se shodují na tom, že by letošní výjimečná pravidla rádi přenesli i do dalších let. Jihočeský kraj proto hodlá současnou situaci využít pro diskuzi s rezortem školství. „Vím, že současná úprava řeší jen současný rok, ale mně by se líbilo, kdybychom i do budoucna nechali formu přijímacího řízení na školách. Stát by mohl připravit jednotnou přijímací zkoušku, ale bylo by na ředitelích, jestli ji použijí, nebo ne. Díky letošku budeme mít k tomu data pro další debatu s Ministerstvem školství,“ dodává náměstek jihočeského hejtmana Pavel Klíma. Zatím jsou ale pravidla nastavená jasně. Opatřením ministra školství mohou přijímací řízení ředitelé změnit jen letos, čas na vyhlášení podmínek mají do 31. ledna. Zvolit si školní přijímací zkoušku mohou pouze čtyřleté maturitní obory. Do 8. března pak mají všichni ředitelé čas také přijímací řízení úplně zrušit, pokud se na příslušný obor nepřihlásí víc uchazečů, než je maximální kapacita. I tuhle možnost ale musí vepsat do pravidel přijímacího řízení. Už letos ale u jednotné přijímací zkoušky zůstanou čtyřletá gymnázia. Podle jejich ředitelů jim totiž právě jednotná přijímací zkouška pomůže dobře vybrat vhodné uchazeče z velkého převisu zájemců. Celý text naleznete zde
29.09.2025 18:14
Kulatý stůl SKAV a EDUin: Jednotné přijímací zkoušky ve světle koronaviru
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/kulaty-stul-skav-eduin-jednotne.html
]
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky: Jsou jednotné přijímací zkoušky v souladu s RVP? Jak jednotné přijímací zkoušky ovlivňují obsah výuky? Zjišťuje se, kdo se kam dostane podle sociálněekonomického statusu rodiny? Co jednotné přijímací zkoušky testují? Testují se znalosti, nebo se i nějak zohledňuje kompetenční model? Je možné do budoucna ponechat aktuální nastavení, tedy že využití je ponecháno v kompetenci ředitelů škol? Dávají výsledky tohoto testování formativní zpětnou vazbu základním školám a jejich učitelům? Co je smyslem přijímacího řízení? Debata se koná online 28. ledna od 14.00 do 16.00. Další informace naleznete zde
29.09.2025 18:14
Zapojme všechny – podcast o společném vzdělávání
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/zapojme-vsechny-podcast-o-spolecnem.html
]
Národní pedagogický institut ČR spouští nový podcast zaměřený na rovné příležitosti ve vzdělávání s názvem Zapojme všechny. V jednotlivých dílech se bude zabývat tím, jak nejen ve škole podpořit jedinečnost každého z nás. Staví na silných příbězích lidí, kteří i navzdory handicapu našli v životě svoje místo a rozvinuli svoje nadání. V rozhovorech s odborníky pak jde po stopách častých problémů dnešních školáků nebo i školského systému jako takového a přibližuje jejich možná řešení. Další informace naleznete zde
29.09.2025 18:14
PISA: Inspirace pro rozvoj gramotností - úlohy ze čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti
[
http://www.ceskaskola.cz/2021/01/pisa-inspirace-pro-rozvoj-gramotnosti.html
]
Česká školní inspekce zveřejňuje publikaci, která představuje uvolněné úlohy PISA ze čtenářské, matematické a přírodovědné oblasti jako zdroj didaktické inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti v mezipředmětovém kontextu. Ke spolupráci na tvorbě publikace byli přizváni také vybraní učitelé, kteří se podílejí na vytváření a využívání přenositelných inovativních metod výuky a na podpoře spolupráce mezi učiteli. Ve svých příspěvcích sdílejí zajímavé zkušenosti s rozvojem čtenářské gramotnosti ve výuce matematiky, přírodovědných předmětů a odborných předmětů, a zároveň poukazují na možnosti využití gradovaných úloh s narůstající náročností, které jsou vhodným nástrojem k individualizaci výuky. Celou publikaci naleznete zde
© 2025 -
PERPETUM web design